fbpx

Upah Jaga Orang Tua – Salah Ke?

Tidak dinafikan tugas utama anak-anak untuk menjaga ibu bapa mereka. Jika dahulu ibu bapa yang telah menjaga dan membesarkan kita ketika kecil dengan penuh kasih sayang, dan kini apabila besar kita mahu beri tanggungjawab itu kepada orang lain? Salah ke?

Jawapan tersebut adalah terpulang kepada individu itu sendiri. Bukan semua orang boleh jaga atas kekangan yang tidak dapat dielakkan seperti tinggal berjauhan, waktu kerja dan masa yang terhad. Keadaan akan jadi bertambah sukar apabila, orang tua kita sudah mula jatuh sakit dan memerlukan pemantauan sepenuh masa. Hal ini, pasti akan menimbulkan rasa bimbang di kalangan ahli keluarga tentang siapa yang boleh menjaga pesakit. 

Jika ada ahli keluarga yang tidak bekerja, dan menawarkan dirinya untuk menjaga pesakit pasti memberikan kelegaan kerana penjaga di kalangan ahli keluarga sendiri. Penjagaan akan menjadi lebih mudah kerana penjaga sudah memahami pesakit. 

Bagaimana bagi mereka yang semua ahli keluarga bekerja dan tiada orang untuk menjaga pesakit? Perlukah berhenti kerja? Perlukah mereka berpindah? Bagaimana sumber pendapatan? Kenal pasti tanda-tanda anda memerlukan penjaga.

Jika anda memilih untuk upah jaga orang tua, tidaklah menjadi satu kesalahan. Malah dengan memberikan upah jaga orang tua itu juga anda telah menjalankan tanggungjawab dalam memastikan pesakit mendapat jagaan yang baik daripada profesional.

Kami percaya pada masa kini pasti ramai yang telah ada kesedaran yang positif tentang keperluan untuk upah jaga orang tua.

Kesimpulannya, mereka berhak membuat keputusan atas keluarga sendiri. Tetapi bagi mereka yang memilih untuk upah jaga orang tua, anda tidak salah. Kami ada untuk membantu menjaga ketika anda keluar bekerja. Keluarga anda, keluarga kami juga. Jom kita sama-sama jaga ♥︎

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.